lördag 14 augusti 2010

dagen upp och ner

Inte min dag igår... var ju iofs fredagen den 13e. Åkte till mormor med enormt svullen fot och har cyklat, kört bil samt haltat mig fram i skogarna och letat efter kissen utan resultat. Har visslat och ropat så att jag knappt hade någon röst kvar på kvällen. Efter min skogsrunda talade mormor om att det fanns björn i skogarna. Hm...
Har även sattit upp lappar på affärerna i Gunnarsbyn samt Niemisel och ska även sätta in en annons i någon tidning. Känns förbannat jobbigt att inte veta var han är och om han är skadad eller instängd eller vad som hänt. Ovissheten är det värsta! Saknar min kisse :( 
Idag när vi var ute och letade så hörde vi plötsligt en katt jama och mitt hopp steg såklart. Var fel kisse men det var helt bedååååårande så var tvungen ta ett kort (nedan) Den var väldigt välgödd och låg och kråmade sig vid fötterna och det är den som ätit upp maten mormor stoppat ut ifall zambo skulle komma tillbaka.


Sen tänkte jag bjuda på nåt som i efterhand är rätt skoj- Igår fastnade jag i mormors toalett! Nej inte med baken utan med tummen i spolanordningen. Kan säga att det gjorde förbannat ont och tummen satt som sten. Kände hur den började svälla och pulsera alltmer och skrek åt mamma- KOM! mamma trodde först jag drev med henne men sen förstod både hon och mormor allvaret och försökte hjälpa mig loss. Men så fort dom rörde vid spolknappen blev trycket bara hårdare och jag började få panik och ropade att dom skulle hämta nån granne fort. Alla grannar var borta och såg framför mig hur ambulansen skulle få komma och amputera eller nåt :) Efter ca 10 minuter fick mormor bort hela locket och då fick jag en bild hur jag kommer in på akuten med en tumme som sitter fast i ett porslins toalock :) men  på nåt sätt så kom mormor åt en slags spärr så jag kunde slita ut tummen. Hela nageln är nu blå och grann och intryckt med skadat nagelband och tummen var hyfsat svullen och ond hela kvällen. När jag väl hade tagit mig loss så skrattade jag och grät omvartannat helt hysteriskt för hade verkligen panik då jag kände hur hårt jag satt fast och oron för kissen och väldigt onda leder gjorde nog sitt. Mamma skrattade så hon höll på att kikna (efteråt) och mormor likaså. Fatta vilken syn! :) hahaha.
Vill varna för tryckknappar på toaletter! dom man drar rakt upp är mkt bättre. Var tvungen ta en bild på mormors nu trasiga toa. Har aldrig hört att någon fastat i en toalett förut men tja... det mesta verkar hända mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar