söndag 29 augusti 2010

Söndag.

Jobb+kattjakt. Åkte igår direkt till Mormor efter jobbet då hon ringde på fredagen och sett zambo utanför huset. Hon hade ropat och då hade han stuckit direkt... undrar vad han har emot mormor? hon som är så snäll! men han vill uppenbarligen inte ha något med henne att göra. Jag och mamma travade runt hela Gunnarsbyn och jag ropade tills jag var hes och väckt alla byns hundar som glatt svarade mig. Mormor hade surströmmingsbjudning så mamma fick sig en macka men jag äter ogärna den maträtten och hoppade över. Vi stannade massa gånger på vägen mot Niemisel och visslade/ropade.  Han borde ha hört mig för det ekade lååång väg. Fick återvända hem utan katt och jag kan säga att jag är f-bannat less att köra den där vägen och ropa på katten för att inte tala om hur mkt bensin det går. Var ju himla synd bara att jag just kommit till jobbet i fredags då mormor just sett honom och inte kunde åka direkt. Katter kanske hinner långt på ett dygn.
Rätt mör då jag kom hem kl 20:00 efter 24 timmar på jobbet och sen direkt köra 20 mil. Blev film, lite gott- eller ganska mkt gott och sen zzzzzzz. Nu dusch, lite städa och sen jobbet igen för dygnspass nr 2.
Trevlig Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar