tisdag 24 augusti 2010

Tisdag

Andra dagen på jobbet avklarad efter semestern. Skönt börja jobba igen och jag var efterlängtad av mina kunder så det kändes ju roligt. Kul även att träffa kollegorna. Känns dock att man har lite sirap i ledningarna och inte är van att stiga upp tidigt, jobba och allt vad det innebär. Drog direkt iväg efter jobbet igår för att leta kisse med pappa. Vid platsen där jag hörde en katt samt där en katt iakttagits var det dock helt tyst och dött och maten var orörd. Tror inte längre han finns där. Träffade en kvinna i Niemisel som tyckte hon sett zambo 2 timmar före bara en bit därifrån men vi såg ingen kisse. Parkerade flera ggr mitt i vägen och satte upp skyltar på reflexstolpar samt ropade så det slutar väl med att jag blir påkörd eller bryter nåt ben i nån skog :) Om han bara visste hur efterlängtad han är!

Nu ska jag dammsuga av samt göra middag till mig och Maria och sen åka ut till stallet och rida för första gången sen början av juni. Har extrem träningsvärk i lårmusklerna av allt skogsfarande upp och ner i backar och har en känsla av att jag inte kommer ha mindre träningsvärk efter detta ridpass. Nåja- det kan det vara värt! Foten är inte alls bra så har en liiiiiten fundering på hur jag ska ta mig upp på hästen men det brukar lösa sig. I morgon har jag ett mkt skönt arbpass från 13-16 då vi har personalmöte. Skönt att sova uuuuuuuut efter hela 2 mornar med tidigt uppstigande ;) Sen är jag ledig Torsdag och börjar 15 fredag så då slipper jag hålla tuppen sällskap då med. Jobbar långhelgen så har faktiskt 6 dagars arb vecka denna vecka. Gäller att gå ut hårt.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar