söndag 22 augusti 2010

Letande...

Blev en lååång dag med kattletande utan resultat. Åkte iväg runt 11 tiden till stället där han setts och hade med mig grädde och kattmat. Gick omkring lite och ropade men inget svar. Bestämmer mig för att gå ut på bron som leder över bäcken och passa på att ta nåt kort då jag är där. Efter en liten stund hör jag en katt jama ynkligt! ropar Zambo! flera gånger och katten svarar mig ca 8-10 ggr men blir sen tyst. Kattens jamande lät lidande och jag började hysteriskt leta. Ringer Fredrik, Maria och Mamma som också kommer efter ca 2 timmar och tillsammans letar och letar vi samt ropar. Kissen svarade dock inte mer på mina rop och eftersom det bara är träd, stenar och en bäck där är det rätt svårt hitta en katt. Finns väldigt många träd han kan sprungit upp i. Efter timmars letande ger vi upp och dom andra åker hem men jag stannar ett tag för att försäkra mig om att han inte kommer då dom andra åkt men det gör han inte :(
Tror att han är uppe i ett träd och att ett djur-Björn? skrämt honom och sen kan/törs han inte komma ner/fram. Var oerhört jobbigt att åka hem igen utan katt. Lämnat mat åt honom och åker tillbaka i morgon igen. Nu är jag så trött och slut så det finns inte.
Lite bilder från platsen där jag tror att han är nedan :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar