söndag 17 april 2011

Bilvård

Bilen har fått på sig sommarkostymen. Tusen tack Fredrik. Du är guld värd! Fick även en liten praktisk undervisning om hur man kollar vätskor och pumpar luft. Tydligen måste man fylla på sånt ibland. Då vi lika var i farten så åkte vi till Statiol och fick bilen tvättad utvändigt och invändigt. Nu är den såå fin. Har dock varit mindre klok i vinter då det var svinkallt ute och tankluckan var frastfrusen...man ska visst inte använda nycklar till att bända upp den med för nu har jag repor runt tanklocket :( inte en av mina mest genomtänkta lösningar kanske... undrar vad det kostar att lacka om en bil? Ska besikta den 5/5 och tror dessvärre mina sommardäck inte kommer gå igenom. Nya sommardäck är inte en rolig utgift. Det finns tråkiga utgifter och så finns det TRÅKIGA utgifter.

Nu protesterar min fot hejvilt så fick proppa i mig lite värktabletter och det är nog bäst vila lite. Solen skiner på min balkong så tror jag tar en bok och beger mig ut en stund. Funderar på att hälsa på lilla mor en sväng och hoppas snart det tinar fram till hennes stuga så man kan grilla lite.

Det är inte bilen på bilden som har skrivit brevet. Dock är det en sån jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar