onsdag 20 april 2011

Onsdag

Onsdag idag och ingen sol. Bra det för jag ska till sjukhuset och få mitt dropp och därefter städa så det känns likom mindre tråkigt om inte solen skiner. Idag och i morgon kvar av mina lediga dagar och därefter börjar påskkneget. Har dock ingenting emot att jobba påsken med tanke på att man tjänar lite pengar då det är storhelg. Hade iofs hellre legat på ett renskinn i solen på isen men jag har inget renskinn och isen törs jag inte gå på.

Trotsade ondfoten och beslöt mig för att prova dressyra lite igår. Var inte helt lätt att rida med obefintlig högerfot och kunde inte påverka häst och ridningen på samma sätt. Red lätt korta perioder men det gjorde rätt så ont. Försökte belasta vänster fot mer men då blev jag i stället sned i sadeln. Red Nogger och han skötte sig bra med tanke på ryttarens halvtaskiga ridning.
Igår var vi även på föreläsning med jobbet i landstingshuset. Den handlade om neuropsykiatri och självmedicinering. Det var ganska jobbigt att lyssna då det var mkt fakta, siffror och staplar. Uppskattar mer föreläsare som ger ex ur verkliga livet och får föreläsningen mer "levande" än siffror och dyl.

Nu ska jag snart åka och ta droppet och sen blir det städning här hemma. Är väldigt förvånad över hur en människa kan dra fram så oerhört fort och bilda höga berg av kläder på sängen och disk i hon.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar