onsdag 6 april 2011

ont

Ursäkta att jag gnäller men nu börjar jag bli måttligt less på diverse skador/sjukdomar/sår som dyker upp hela tiden. Ätit upp min pencellinkur för såret som ännu inte läkt helt. Igår då jag var ute och promenerade på jobbet så brände det till i höger fot. Nu är fotleden svullen och varm och det känns "knastrigt". Skulle inte förvåna mig ett dugg om det var en stressfraktur igen...
Fick tid på vårdcentralen nu kl 09 och gissar att det blir Sunderbyn och röntgen sen. Fick sjukskriva mig resten av veckan då foten knappt går att stödja på. Less, less och väldigt less! Fyller år till helgen och planen var att baka lite och är även bjuden till Jenny (vår ridlärare) som ska ha 30års fest på lördag. Lät himla roligt men ytterst tveksamt att jag kan gå :( så jäkla irriterande att saker aldrig blir som man tänkt sig!

Igår red jag en av dom nya hästarna "korken" och den var trevlig och "lättriden" med lättriden menar jag att den hade egen motor och var lätt att sitta på och man behövde inte rida som om man stulit hästen. Den ville dock dra in nosen alldelens för mkt och springa iväg som försvar då man gjorde olika övningar. Eftersom jag är så svag i vänster sida så fastnar jag med vänster hand och låser fast den vid låret och blir stum. Måste försöka jobba bort det. Lektionen var väldigt bra och fick mkt hjälp. Dom två sista lektionerna har gett mig massor. Vet att Maria J också var väldigt nöjd med lektionen igår så om Jenny mot all förmodan skulle läsa detta så ta åt dig av berömmet :)
Trodde att ridning skulle gå bättre än att gå på foten och det gjorde det om man bortsåg från lättridningen som absolut inte gick.

Nu snart vårdcentralen. Hoppas på att jag slipper kryckor.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar