lördag 16 april 2011

Paus eller start

Känner mig inte helt konsekvent vad gällande bloggen och om jag ska trycka på paus eller startknappen.Vissa dagar har man ingen inspiration att skriva något men dessa dagar kan man ju helt enkelt bara låta bli att skriva något. Har haft en väldigt jobbig vecka fysiskt och som då även blir mentalt och då är det ju lätt att det blir lite gnällande i bloggen men vad gör det? det är ju min blogg och jag får väl gnälla hur mkt jag vill :) tänker bara att det är så trist för andra att läsa men ni får väl hoppa över gnällraderna och läsa "snällraderna" istället. Antagligen kommer jag inte blogga lika ofta då det helt enkelt inte finns lika mkt energi nu med heltidsjobb, behandlingar och div hobbyverksamheter.

Veckan har som sagt inte varit min bästa vecka. Har haft en elak infektion i ett sår och gått på pencellin som däckat mig. Utöver det har jag haft feber och en förkyldning samt förbannat ont i foten där ledbandet/ligament är skadat. Fick hoppa över båda veckans ridningarna och är rädd för att jag inte kommer att kunna rida till veckan heller :( det suuuuuuger!

Idag åkte jag, Pernilla och Elivia till stallet till 08 då det var dressyrtävlingar och den finaste (Thåtte) startade först. Var en aning trött då klockan ringde och frågade mig varför jag valt en hobby som alltid ska börja innan tuppen ens fått gruset ur ögonen. Dressyrtävlingar tar låååång tid och dom är nog inte färdiga förrän 20-21 i kväll. Thåtte skötte sig exemplariskt och kom tvåa och överlag tycker jag att ridskolehästarna såg fina ut.

Planen för kvällen var att åka in och höra på Pernilla och Alvaro och ta ett glas rött på Ripan. Tror dessvärre jag måste överge dom planerna då jag knappt kan stödja på foten. Åka med kryckor kändes inte så jättekul direkt. Min käre bror skulle hjälpa mig med däcken i helgen så bilen får på sig sommarkostymen.
Nu borde jag nog stoppa nåt i magen för en macka i stallet gör ingen mage glad.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar