torsdag 7 april 2011

Husligt

Röntgat foten idag. Ingen fraktur! Halleluja :) hade dock skadat ledbandet och ligament och skulle helst avlasta på kryckor några dagar. Har införskaffat en superbra linda (det är inte mig jag pratar om) och det går mkt bättre att stödja på foten med den på.

Idag har jag använt ugnen 3! gånger på samma dag. Jag brukar knappt använda den en gång i månaden. Beslöt mig för att baka rulltårta som jag aldrig bakat förut och tror att man lätt kan räkna gångerna jag bakat överhuvudtaget. Det gick faktiskt bra utan några större missöden men fick ringa min mor och rådfråga hur man skulle få ihop den till en rulle och hur man skulle sätta fyllnaden. Har även provsmakat och det smakade bra men lite för sött för min smak. I morgon blir det att baka marängbottnar. Prova i allafall.

Kom på att jag var tvungen att tillreda den benfria fläskkotletten då bäst före datum gick ut idag. Förstekte den lite och sen satte jag skivorna i en ugnsform och gjorde en sås på grädde, chilisås, kryddor och lite vitlök. Överst riven mozarella och gratinerade det i ugnen. Nu håller jag på att göra råstekt potatis så har jag till några matbackar sen. Jäkla vad vuxet ;) Nu väntar jag på att det ska bli klart så jag kan provsmaka lite.
Känner mig otroligt huslig.

Fick besök av Pia som kom förbi och surrade lite. Trevligt! Nu snart mat och sen vila foten.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar