tisdag 26 april 2011

Tisdag

Började dagen riktigt bra med en näringsrik smoothie, två kokta ägg och två hårdbröd utan gluten. Till mellanmål blev det ett äpple och nu har jag just ätit middag som blev köttfärssås från frysen och fullkornsmakaroner. Min plan var ju att inte äta så mkt kolhydrater/mjölmat eftersom jag blir gravid i 11e månaden av det men eftersom lönen kommer i morgon så tog jag det som fanns. I morgon ska jag åka och handla efter jobbet och då ska jag handla nyttiga saker. Camilla (F)du har verkligen varit superduktig med ditt nya liv! Det krävs planering och diciplin och det där med planering är inte riktigt min starka sida. Jag borde göra upp en matsedel och sen handla efter den men har ingen fantasi och sen ska man få hem alla varor också för en hel vecka. Kanske får handla två gånger i stället.

Dagen har bestått av sollapande och läsning på balkongen. Har bara snittat ca 2-3 timmars sammanhängande sömn nu tre nätter så känner mig rätt mosig i planeten. Det är helt underbart att få sitta och få sol på vitnosen med en sällskapssjuk katt som också njuter lika mkt. Han ligger och åmar sig och vrider sig i solen. Sol och sommar innebär för många bikini på stranden. Så här säger dom om badmode:

Precis som övrigt mode är årets badmode färgstarkt. Dessutom kommer safaritrenden starkt med färger som khaki, beiget och armygrönt. Den djurmönstrade trenden hänger fortfarande kvar.



- Tänk glamouröst 70-tal med starka färger och stora mönster, säger Expressens modeexpert Emma Danielsson
 


1 kommentar:

  1. Den som har disciplin att lägga om kosten för att gå ner i i vikt, beundrar jag. Jag har inte alls den disciplinen själv. Har aldrig behövt, men nu behöver jag - hur gör man då? Det är förbannat svårt.

    SvaraRadera