söndag 28 augusti 2011

Helg

Idag är det söndag och jag har varit piggare. Tror bestämt att jag är lite beige idag. Jag och Eva var till Toscana igår där det var ett band som spelade. Magnus+Sofia och flera andra man kände var också där och det var en hel del folk faktiskt. Många drog in till stan efteråt men jag gick hem och det är ju bra idag. Dom stänger redan 01 där.

I fredags var jag, Magnus och Sofia till pappa som fyllde 61år. Han ville ha kort på mig och Magnus så vi ramade in varsitt kort och gav honom samt köpte en liten Wirre. Kan inte fatta vad dom tänkte på då dom öppnade systembolaget där det är nu. Det är ju mer eller mindre trafikkaos och nästan omöjligt att få en parkering. Jag och en gubbe stod båda och blinkade för att ta en parkering som blev ledig. Jag tog sån sats så höll på att köra in i parken i stället. Men jag vann! Gubben gav mig en sur min.

På Lördagen var jag en sväng till grannkommunen (Boden) och fikade på deras retrocafe. Väldigt mysigt där inne. Har inte varit där förut. Alltså till cafet :) i Boden har jag varit förr. Hade sovit så himla dåligt på natten så försökte sova en stund på em men det gick inte så bra. Klev upp och gjorde lite nytta samt ordnade till ansiktet och sen kom Eva.

Nu ska jag återgå till min bok "Blondie" är en bok som är baserad på verkligheten och den är rätt hemsk. Jag har kommit in i en riktig läsarperiod och läser bara verklighetsbaserade böcker för jag är inte så mkt för "tantsnusk" och romantik hit och dit. Har just läst ut boken om killen som fastnade med ena armen då han klättrade i berg och satt fast i 127 timmar innan han själv amputerade armen! Förstå vilken mental styrka man besitter då och människans överlevnadsinstinkt är helt otrolig.

4 kommentarer:

  1. Retrocafét imponerar inte på mig. Det är för litet och för dålig ventilation där. Annars okej.
    Vad heter boken om killen där? Den där Blondie har jag hört talas om, vem har skrivit den?
    Jag läser också mkt just nu. Jag vill få igång huvudet igen (går inte så bra men ändå) och läser mkt. Kriminalare än bra, men ävne jag föredrar verkliga böcker & berättelser. Jag tänkte läsa boken om Arbogamamman; "varför gråter inte emma?".

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Birgitta Andersson har skrivit den och det är om henne boken handlar om. Har faktiskt inte läst om Arbogamamman men måste nog göra det. Läser alla verklighetsskildringar jag kommer åt:) Har du läst Pojken som kallades det och den serien? Hemska men bra. Boken i det tysta är också jättebra men otroligt hemsk.

    SvaraRadera
  3. Killen Titel; Handlar om Aron Ralston är en person som älskar äventyr och spänning. Han lämnar sitt trygga hem för att åka till Gran Canyon som han gjort många gånger förut för att klättra och känna sig fri
    127 hours Produktionssår ; 2010 Genre; Drama Speltid 1 timma 35 minuter Regi; Danny Boyle Rek. från; 15 år En film som helt visar hur stark människan är. Filmen baserar på en sann händelse där Aron Ralston drar iväg till Canyonlands nationalpark i Utah. OM man inte vill läsa boken. Själv tyckte jag inte att filmen var så jättebra, trots att den var verklighetbaserad. Kram E

    SvaraRadera
  4. har just läst ut den boken :) Dock tyckte jag inte att den var så jättebra. Varannat kapitel handlade om honom och klättring bakåt i tiden och varannat handlade om då han satt fast. Läste bara varannat:)

    SvaraRadera