söndag 7 augusti 2011

helgen som gick

En liten sammanfattning av helgen.
På torsdagen blev det lite kalasande i allafall trots att hälsan inte var den bästa. Resonerade som så att knät ändå inte kunde bli så mkt mer svullet så då kunde jag ju lika gärna cykla in en sväng då jag ändå skulle få sprutor på fredag. Vi hamnade först i bluestältet där stämmningen var på topp. Därefter hörde vi på Stefan och hans band ett tag och minglade sen runt lite. Givetvis blev det ett matstopp och därefter tänkte vi gå tillbaka till bluestältet men där var nu så mkt kö så det uteslöt vi snabbt. Blev en lugn vända och cyklade hemåt redan runt 23 som den skötsamma människa man är :) Det var massor med folk ute och en hel del ostadiga personer som tittat lite för djupt i flaskan. Tog några bilder för det var en så fin kväll!


På fredagen blev det sprutor*3 på reumatologen. På kvällen var det fest i Gammelstan hos Maria och Mattias. Vi käkade pizza slize och annan mindre nyttig föda. Mkt gott och mkt trevligt! Var dock inte sugen på kalaset igen och då man helst ska vara så stilla som möjligt efter injektioner så stannade jag snällt hemma.

På lördagen fikade jag, Matte, Erika, Maria, Anna och Ingela på stan och därefter tog vi en repa bland butikerna. För att inte bryta mina trevliga (O) vanor så inhandlades ett par toppar och ett halsband. Åkte hem nån timme och därefter åkte jag och Erika till Pernilla som befann sig på ridläger några mil bort. Vi råkade hamna ända i Rosvik då vi helt missat skylten (surrade för mkt) så vi fick vända och köra tillbaka en bra bit. Tror det hette Skäret där ridskolan låg och det var otroligt fint där! Det fanns så många gulliga fölungar så man blev ju helt förtrollad. Vi kollade då dom red och gick sen runt och kollade runt och tog några bilder.
Bara några dagar. Hur söt får man vara?

Litet hästbarn

Mamma och fölunge

översocial kisse som gossade med min väska

och kurrade hööögt och var såå kelsjuk

En mamma med fölunge igen

Pernilla på sin lägerhäst


Idag började mitt dressyrläger och red fina Thåtte. Han såg inte sådär jättepigg ut då jag skulle hämta honom i hagen.
Det var så roligt att rida igen men det lär kännas en hel del i morgon att man använt muskler man inte använt på hela sommaren. Har ju kunnat träna väldigt lite i sommar så det är nog Zeb Macahan varning på mig i morgon. Passet gick riktigt bra och T kändes trevlig om än lite spänd i början. Hoppas bara mina leder håller tre dagar till.
Maria och Anna kom och kollade i stallet och därefter åkte vi hit och åt onyttigheter, surrade och spelade chicago. Vi gjorde även upp tränings/kost mål då det i varje fall för mig behövs rejäla förändringar. Blivit extremt sockerberoende och slarvar som fn med kosten. Lite komiskt att göra upp planer på hur man ska bli mer hälsosam samtidigt som man gräver djupt i godispåsen... men vi sa f.r.o.m i morgon så det var liksom "sista kvällen med påsen" Nu ska här ätas regelbundet, drickas vatten, träna regelbundet och förhoppningsvis se resultat till jul.
I morgon blir det stan och sen stallet.
over and out

1 kommentar:

  1. Det låter som att din helg varit toppen!! Härligt Linda!!

    Jag längtar också upp i sadeln igen. Men jag får vänta ett tag till.

    SvaraRadera