torsdag 4 augusti 2011

shopping och sprutor

Onsdagen (fast Anna hade tisdag) tillbringades på stan i det underbara vädret. Jag och Anna tog en väääldigt stor och god glass och åt utomhus i solen. Jag var ute efter byxor och gärna en långklänning och det blev  några inköp. Hittade två par byxor, ett par svarta och ett par vita, några toppar och en svart lång kjol. Köpte även leggings. Byxorna och topparna var på rea och det gillar vi! Anna hittade också byxor.


Eftersom mina leder spökar rejält nu hade jag ont väldigt ont hela kvällen så tog det bara lungt. Hade sån lust att gå ut och promenera men är lite mer försiktig nu då jag inte vill äventyra dressyrkursen som börjar på söndag och dessutom var jag inte i skick för nån promenad.
Då jag vaknade idag kom jag mig knappt till köket för att ta medicninerna. Detta är den sämsta dagen på flera år. Vänster knä är en boll och fotlederna likaså. Lederna är så stela och det gör väldigt ont att belasta dom.

Ringde på vinst och förlust till reumatologen. Dom hade ingen spruttid förrän nästa torsdag. Jag berättade att jag har dressyrkurs på söndag och att jag sett framemot den hela sommaren och att jag inte kan gå om jag inte får injektioner. Den gulliga sköterskan gick och pratade med läkaren som klämde in mig i morgon då hon fick höra om kursen. Såå bra! :) ökar ju förutsättningarna att åtminstone kunna delta några dagar och helst alla. Har väldigt mkt häst/thåtte abstinens.

Luleåkalaset börjar idag. Hade hemskt gärna velat gå men är nog ej i skick till det. Ikväll är det visst gratis och det hade varit roligt att se lite uppträdande och flanera runt. Det är väldigt tråkigt då jag inte kan göra det jag vill och delta i olika aktiviteter med vänner. Att ha en kropp som inte samarbetar är inte roligt alls.
I morgon får jag ju injektioner och då ska man inte belasta så mkt på ett dygn så i morgon blir det inget kalasande. Maria och Matte ska dock ha lite party så ett vinglas eller två tänker jag minsann njuta av.
Lördagen ligger öppen och ev kanske jag kan gå då. Inte för att jag tycker att kalaset är sådär jätte spännande men bara komma ut lite och kanske lyssna på den där Tom Jones. Inte för att det är min musiksmak direkt men man kan ju lyssna i allafall.

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Låter inge vidare med så mkt värk och svullna leder. Jag lider med dig och hoppas det blir bättre efter sprutan. Men ta det lugnt, ibland kanske det är universums sätt att få dig att varva ner å ta hand om dig, fördjupa dig i någon bra bok eller ngt annat. Kanske meditation? Kramiz, Eva

    SvaraRadera