måndag 22 augusti 2011

Spöken

Långhelgen är slut och jag med den. Har ett toppenjobb men man kan bli en aning slut i huvudet och helst då man varit där 48 timmar på 4 dagar. Man kan få höra både ett och annat och ibland har dom helt rätt i vad dom säger medans det andra gånger kan bli lite fel. Igår kände jag mig rätt sliten och trött och en kund sa " du borde verkligen gå och sova! du är kolsvart under ögonen och du måste droppa nåt i dom för dom är röda och ser inte riktigt hälsosamma ut".Han hade så rätt. Samma kund sa vid kvällsmedicineringen " idag känner jag mig riktigt söt! " Tänk om fler kunde känna och säga så. Att tycka att man är riktigt söt en dag :)
Just nu är det dock lite för mkt spökprat i mitt tycke då jag är ganska spökrädd av mig. Det är poltergeist fenomen i lägenheterna, andar som flyger och folk som är besatta Ibland får man höra riktigt obehagliga saker. En kund skrek "akta dig!" då jag skulle gå ut från hans lägenhet och jag hoppade ju högt. Då var det nämligen ett manligt spöke som skulle gå ut före mig och jag som alltid trott att det är damerna först...

Ledig dag i morgon med vårdcentral, kolla blodtryck samt provtagning på agendan. Har ringt reuma idag då jag vill ha tillbaka min gamla medicin då denna inte hjälper ett dugg. Iofs har det inte gått mer än två månader men jag tycker inte att man ska bli sämre och sämre i allafall. Har fått en kraftig inflammation i armbågen och det brukar jag inte ha. Ska få spruta där på torsdag och det blir en ny upplevelse. Hoppas och tror att det ändå blir ridning i morgon för har jag ridit med div andra konstiga symtom som bukhinneinflammation och brutna ben så kan jag nog rida med en svullen armbåge även om jag blir en aning stel och rak i den armen. Det ska liksom mkt till innan jag missar en ridning.


lite likt mig och Thåtte va? ;)

Nu lite middag.
/L

4 kommentarer:

  1. Kom just på den enda säkra anledningen till att du skulle skippa ridningen; Om du vore fastbunden i sängen och inte kunde röra dig =) Hoppas allt går bra idag o krya på dig... stor kram/p

    SvaraRadera
  2. Ja möjligtvis då :) Men hade ju givetvis först ringt till dig och bett dig komma och ta loss mig! Kraaaaam!

    SvaraRadera
  3. Fler borde uttrycka positiva tankar om sig själv. Spöken ja...jag är spökrädd...usch...jag hade ju hoppat högt av en sån kommentar som du fick. Usch...Fasar för dagen då karl vi köpte huset av dör - för han ångrade att han sålt huset.

    SvaraRadera
  4. så du är också spökrädd? Huuja. Karln som bodde i den lägenhet jag bor i nu dog här i sovrummet. Kan säga att jag inte sov så bra dom första dagarna... men har inte märkt några spöken och han var en snäll man så känner mig inte rädd. Jo jag blev rätt rädd av den kommentaren :) Hoppas karln lever länge då men han hinner säkert glömma var han bott då han kanske får en lätt demens eller nåt...

    SvaraRadera