söndag 14 augusti 2011

inredning

Tillbringade några timmar i min solstol med boken på förmiddagen då det är bästa att passa på medans man kan läsa- (se, innan det blir vinter och snöstorm) Blev dock lite rastlös av att bara sitta stilla så tog en långpromenad med mp3n och bra musik. Foten känns faktiskt en aning bättre men gissa! har nog fått en inflammation i höftleden och det var längesen jag hade. Inget jag saknat direkt.

Åkte och handlade middag och sen var det dags för tvättstuga kl 17 och det kändes nästan lite konstigt att ha tvättstuga på dagtid. Vet inte vad jag fick för ryck efter middagen (palt) men ner åkte vardagsrumsgardinerna och fram åkte fönsterskrapan och hinken. Brukar man inte hamna i paltkoma och inte hängandes i fönster?Nu har jag ett i allafall ett väldigt välstädat vardagsrum med rena fönster, piggare blommor och nya gardiner. Dessutom är all tvätt tvättad och invikt. Har dessutom strykt ett par byxor och en skjorta som jag inte använt på länge just bara för att jag inte strykt dom. Har insett att jag inte är nåt vidare på att stryka.
Jag gör som dom stora inredningsbloggarna och slänger ut några bilder. Det uppskattas i allafall av fröken Strömberg. Jag vill ha ett vitt/lantligt vardagsrumsbord och gärna en svart stilren skinnsoffa. Men man får göra det bästa av det man har :)




4 kommentarer:

  1. Bordet är ju fint, måla det vitt så är du nästan där :)

    SvaraRadera
  2. jo jag har haft dom funderingarna faktiskt. Kanske ett höstprojekt om man kan måla inomhus :)

    SvaraRadera
  3. varför står det anonym då jag kommenterar....vad ska man välja för profil?

    SvaraRadera
  4. :) Jajjamen, fröken Strömberg gillar sånt här! :)

    SvaraRadera