lördag 13 augusti 2011

loppis

Idag var det Hertsödagen och många människor, människobarn och hundar var i farten. Jag har inte förstått vitsen med att dra med sig hunden på ex loppmarknad i värmen bland allt folk. Tror def hunden har det bättre hemma än att trängas och bli dragen i kopplet kors och tvärs bland fötter och ben.
Fanns en hel del loppisstånd och jag fyndade lite smått och gott. Mitt strykjärn har gått sönder och hittade ett som var sladdlöst för 40 kr. Tjejen påstod då att det skulle fungera och det såg ut att vara i fint skick. Fyndade även lite koliox som en blå fågel och lila flaskor, har känt hela mitt liv att just en blå fågel och lila flaskor har fattats mig. Nu är jag hel som människa ;)
Efter att ha travat runt några varv lessnade vi och gick förbi affären och köpte kött för att grilla i lotten. Plockade även svara vinbär från mammas buskar som var överfyllda av dom små bären. Svarta vinbär är väldigt nyttiga och tänker ha dom i mina smoothies.
äntligen är jag komplett

snörena ska bort och ersättas med andra

hatar att stryka men det går bättre med ett strykjärn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar