måndag 22 augusti 2011

Uggling

En ny trend är född! Uggling. Som nu tar över efter "planking".
Planking är då en person lägger sig ned på valfritt underlag med händerna/armarna intill sidan och rak som en planka. Andra personer tar kort på detta och sen läggs bilderna upp på internet ex facebook eller andra sociala nätverk. Helst ska man "planka" på farliga ställen ex tågrälsar eller på ett balkonräcke högt upp. Ju farligare/konstigare platser desto bättre.
Nu har alltså Planking fått ge plats åt den nyaste trenden- uggling som förutspås bli lika stor som sin föregångare. Uggling går ut på att man sätter sig på huk och stirrar rakt ut i ingenstans precis som ugglor gör. Även här tas bilder som sedan läggs ut på nätet.
Jag känner rent spontant att jag nog inte kommer att ta efter denna trend som uggling och det är inte bara för att jag inte kan sitta i 90 grader pga knälederna. Jag kan helt enkelt inte alls förstå syftet med att krypa upp på ett hustak och sitta som en uggla. Kan ni? Däremot skulle jag nog kunna utöva planking men nää.... inte heller det känns upphetsande. Cyklar hellre på min cykel i stället. Tycker det ser rätt oskönt ut.


1 kommentar:

  1. HIHI, sista bilden var ju lite gullig...men måste vara svårt att vara uggla i längden, vi är väl inte riktigt byggda för att sitta med benen så? plankan är heller ingen lätt ställning, men vilka magmuskler dom måste ha...wow

    Kramiz, Eva

    SvaraRadera