onsdag 10 augusti 2011

kroppsliga protester

Idag skulle jag ha ridit den sista dagen av dressyrlägret men det ville inte min kropp alls. Blev nog lite mkt att gå från ingen träning alls till 4 dressyrpass på raken och dessutom under ett skov. Dessa dagar har jag gått mkt på vilja (och doping) men då jag överhuvudtaget inte kunde stödja på foten i natt samt har lite feber som jag ofta får då inflammtionerna är aktiva så beslöt jag mig för att hoppa över dagens pass. Smärtan i foten är inte som den brukar vara utan det känns mer som om jag fått en stressfraktur igen. Om man ska se det från den ljusa sidan så är det bra ur hästperspektiv att jag är borta då många är halta och det blir högre belastning på dom som är kvar som får gå flera pass.
Kände redan igår att leder och muskler fått mer än nog. Hästens form var mkt bättre men min sits har bara blivit sämre då kroppen inte orkar riktigt. Thåtte kändes också tröttare men som den pärla han är gör han alltid sitt bästa. Blivit några bilder nu på Thåtte men han är ju faktiskt bara för söt så det får ev läsare ta :)
en liten mage har man allt fått i sommar...

Man kan bli lite trött i ögat av mkt mat

myggbett som kliar

Nu blir det spikmattan en stund. Kan verkligen rek. Lite vasst i början men sen är det så skönt.

3 kommentarer:

  1. Hej! Thåtte är verkligen en söt häst =)
    Hoppas du lyssnar på din kropp gumman, inte ta i så mkt på en gång. Kramiz E

    SvaraRadera
  2. Du är duktig som tar dig tid att lyssna till kroppen. Jag hade nog ridit ändå, tror jag. Så du gör det bra som har sån självinsikt.
    Hoppas dock att du har fel gällande stressfraktur.

    SvaraRadera
  3. Jag är usel på att lyssna på kroppen. Skulle inte ha ridit något pass om jag varit klok :) Har ridit med fraktuerer och akut bukhinneinflammation samt aktiva inflammationer överallt. Men i detta fall var det omöjligt att ens ta sig ur lägenheten så hade inget val. Mkt ska till innan man hoppar över ridning :) Tror att det både är bra och dåligt att vara tjurig.

    SvaraRadera