fredag 12 augusti 2011

träning och sånt

Har varit så extremt trött nu några dagar men tror jag vet orsaken till det. Något som brukar ge mig energi och pigga upp mig är framför allt hästarna och ridning men även träning. Beslöt mig därför för att kämpa mig iväg till gymmet för att köra det jag kan så det blev cykel och styrketräning. Tycker om att gå på bandet med bra musik i öronen men pga foten kan jag inte gå så bra. Cykel brukar dock inte vara så bra för mina knäleder som brukar svara med att samla vätska och svälla upp av den rörelsen. Allt är en jäkla svår balansgång men vem har sagt att livet är enkelt?? tycker dock att jag är värd lite medvind snart. Passet var utan tvekan det jobbigaste passet ever tror jag. Hade ingen som helst ork och efter 12 repetitioner på en maskin mådde jag illa av trötthet. Brukar lätt kunna köra 12 rep*3 utan att svimma av. Efter varje maskin behövde jag flera minuter till att hämta mig för att orka köra nästa. Nåt är nog inte som det ska.

Tappar rätt mkt hår och det känns rätt glanslöst och tråkigt. Brukar läsa en "smink och skönhets" blogg och tjejen som skriver bloggen rekommenderade ett kosttillskott som heter Hårkontroll samt ett annat tillskott (se bild) beslöt mig för att prova det och beställde även protein som jag tillsätter i mina smoothies då jag har svårt att få i mig nåt vettigt på morgonen. Hårkontolltabletterna var nu på extrapris och finns på topformula om någon vill prova dom :)



Sen har jag även fått hem min första primer via tradera. En primer har man efter sin fuktighetskräm men före sin foundation. Har läst mkt om dessa primers som ska vara så bra och jämna ut hudtonen, minimera rynkor och göra så att foundation och concealer sitter mkt bättre. Var en aning skeptisk men faktiskt! såg klar skillnad. Huden såg mkt jämnare och finare ut. Det finns ju såklart många olika märken och priser på primers men jag beställde från Smashbox som vunnit pris för bästa primer och är en storsäljare världen över.



Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Klart du är värd medvind, den är på väg. Be universum om den, så ska du få den. Men be inte med skeptism i tankarna utan be med övertygelse. Så Får du det att vända. Jag ber för dig oxå och hoppas det kan hjälpa. En bön till universum är som ett fotsteg i sanden, man måste be ofta så det inte försvinner. Sänder dig även kärlek och värme gumman och hoppas verkligen att det snart blir bättre och att orsaken reds upp så rätt åtgärd kan föreskrivas. Varmaste kramen från ett idag soligt Arjeplog. Moster Eva

    SvaraRadera