söndag 10 oktober 2010

Dag 2

Bor på världens bästa hotell! Jag kliver upp till ett dukat frukostbord och går och sätter mig till färdiglagad middag. Hur bra kan man ha det? Jag brukar ju dessutom aldrig äta frukost men på detta hotell är det obligatoriskt. Efter frukosten bar det iväg till Kista centrum där dom hade en väldigt stooor galleria och där jag faktiskt bara shoppade en tröja. Vi tog en lunch på max och därefter åkte vi till historiska museet där det provades medeltida outfits utan vidare framgång. Hur kom dom in i korsetterna?? Vi tog en fika (dyr) och besökte dom olika utställningarna.

Anna och Per tog en promenad men mina fötter och leder ville vila så vi låg och läste en bok under tiden. Erbjöd mig att göra middagen tills dom kom tillbaka men tydligen får inte hotellgästerna laga maten även om jag tänker göra ett undantag i morgon.
I morgon jobbar hotellägarna så jag ska ta mig in till T-centralen och därefter hitta cityterminalen där jag på tisdag ska hitta bussen som går till Arlanda. Tänker även ta en liten sväng till gamla stan och titta lite. Om detta blir det sista jag skriver så har jag antagligen virrat bort mig och hamnat i yttre Mongoliet men då skickar jag ett vykort!
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar