tisdag 19 oktober 2010

Tisdag

Undrar vad straffet blir om man nitar en tomte? Hur fn kan man börja julpynta i affärerna redan nu?! Man vill ju bara spy på tomtar, julgranar och pynt innan julen ens hunnit hit. Finns det något parti som vill införa jul vart fjärde år? Ska i såfall rösta på det partiet nästa gång. Visst kan julen vara lite småmysig men måste man ha jul månader i förväg? det bästa med allt är att musten nu är? eller är snart i affärerna. Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

Mellanlandar hemma en sväng innan ridningen. Kändes bra att jobba efter nästan två veckors ledighet. Att vara ledig så länge har sina nackdelar i form av att man kommer ifrån vad som händer på jobbet samt att mina kunder tycker att jag är borta alldelens för mkt och räknar dagarna jag varit borta. Det tar jag iofs som nåt positivt och dom är alltid väldigt glada att se mig men liiite less blir jag att alltid ta samma refräng om att jag bara jobbar 75% och att dygnen vi jobbar sväljer så mkt tid och därför måste jag helt enkelt vara ledig mer. Hade verkligen önskat att jag kunde gå upp i tid inom en snar framtid men i stället väntar antagligen heltidssjukskrivning och operation... :( får besked till veckan.

Inte bestämt mig om jag ska vara med på tävlingarna till helgen. Beror lite på vilken häst som är ledig. Hälsomässigt är jag inte alls i form att rida överhuvudtaget och seriöst vet jag inte om jag orkar rida ett helt program då jag har så problem med andningen. Undrar om man kan stanna mitt i programmet och vila och dricka vatten? ;) Kanske ta en mockaruta? Sen får jag ju så in i h-vetet ont- främst i foten efter varje ridpass och belastat  fel så länge nu så dom flesta leder och muskler spökar på bra. jaja, vi får väl an se.

Nu doping och stall. I morgon inspirationsdagar på Nordkalotten och dom brukar vara jättebra! men mkt mat blir det, himla god mat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar