torsdag 22 april 2010

Bäver med muskelryckningar.

Kan inte fatta att en så liten häst kan orsaka så stora skador. Visst- han är ju inte så liten på bredden och det kan förklara min något bredbenta gångstil just nu. Har sveriges- kanske världens värsta träningsvärk just nu! Men det innebär ju att det måste finnas muskler här någonstans. Tror inte Malte förstått att hans karriär som 200 meters häcklöpare är över och att han nu är ridskolehäst. Dessutom har jag aldrig träffat på stökigare häst. Trodde han skulle äta upp mig.

Ledig idag. Tvättar som en tok och städar som en över pedantisk bäver på speed. Måste iväg till Mekonomen sen och göra upp gårdagens affärer. Ska även ut till stallet och anmäla mig till klubbisarna i dressyr. Blir väl på Thåttis i vanlig ordning även om jag gärna skulle prova rida nån annan men dom flesta är upptagna. Tycker ju mkt om själva hästen för han är ju bara fööör söt. Dock inte mkt till steg. ( jag får då inte fram dom)
 I kväll ska vi med jobbet på en mkt intressant föreläsning på nordkalotten. Ska hoppa i skorna efter hushållsbestyren och ta en långis i solen. Hääärligt! Blivit förärad med säsongens första fågelleverans. En väldigt stor och äcklig sak. Gissar att det inte blir den sista. Alla fågel jägare därute kan sluta springa i skogen nu med geväret i högsta hugg. Bara komma till mig och hämta!

Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar