tisdag 20 april 2010

Jag och min bil är ett riktigt prakt par just nu. Han krånglar och jag krånglar och båda har vi idag blivit besiktade. Bilen ska besöka den riktiga doktorn i morgon bitti för han är riktigt dålig. Dyr är han också-närmare bestämt 4600kr och jag trodde han skulle dö idag på väg till Sunderbyn. Förstår inte vad killen på besiktningen gjorde för dit gick bilen helt ok men hem ville han inte gå alls. Killen sa nåt om tvärbromsa och att det small till... hm....? hans rekomendationer var att åka fort som fn till en verkstad och inte köra med den mer än nödvändigt. Plågade den dock till Sunderbyn då det var tidsbrist men körde såå sakta såå, ungefär lika fort som gubbar i keps. Har visst knappt nån bromsverkan på höger fram så det gällde att slippa panikbromsa.

Själv har jag tillbringat närmare 5 timmar på hospitalet. Först reumaten, sen dropp och sen lungmottagningen. Fick faktiskt en riktigt kompetent läkare på lungor och han gjorde vissa ändringar och ska blåsa i nån barometer flera gånger per dag, skriva upp värdena till återbesöket om några veckor och sen utgå från vad det visar. Var även meningen att jag skulle byta reuma medicin men jag tycker ändå droppet fungerar så pass bra så fann det onödigt byta till nåt man inte vet om det fungerar eller ej. Problemet är bara det att dom tror det är droppet som kan vara boven till mina problem med luftvägar/bihålor men droppet är det enda som fungerat på mig och prövat ta ut det en gång och rasade ihop fullständigt så ja... vad gör man? Sen har ju alla nya mediciner för ledproblem ungefär samma biverkningar. Inte lätt välja mellan pest eller kolera. Fick även vara försöks nåldyna till en som skulle lära sig sticka. Hon gav upp efter 3 försök och lät ordinarie ssk ta över. Då gick det på första-Är en jäkla tur man inte är stickrädd i denna branch och en jäkla tur man inte gräver ner sig för småsaker. Hade varit väldigt nedgrävd då vid detta laget.

Nu ska jag vila en stund och sen åka ut till stallet och rida :) ska bli såå skoj! Åker med Maria för det känns lite säkrare. I Morgon får jag hämtning från verkstan till jobbet och sen tillbaka efter jobbet. Tack E!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar