måndag 5 april 2010

Hundsjuka!

Jag vill ha en hund!! Men jag vill ha Jasmines och Sandras hundar. Dom vill dock inte ge bort dom :( Den ena är en nakenhund och den andra en Engelsk Stafford. Dom är såå otrooooligt söta och sociala. Bara inse att om man en gång haft vovve så vill man nog alltid ha vovve. Börjar bli många år sen jag fick ta bort Kita nu :( det var en otrooligt fin och klok hund och framför allt så jädrans snäll! En gång stod hon som paralyserad och tittade in i väggen och viftade på svansen våldsamt. Trodde det snurrat om totalt men då jag gick närmare såg jag att det satt en fluga på väggen? :) Kan nog erkänna att hon var en aningen bortskämd, ofta fick hon av våran mat också och om vi hade tända ljus på bordet så fick hon också ett tänt ljus vid sin matskål :) haha. Vovve måste ju också få mysigt. Hon gick sällan i koppel utan lunkade fram som den coola hund hon var brevid matte/ husse.Tog Kita då hon var 9 månader och bara suttit i hundgård och fick rå om henne till hon var 12 då hon fick cancer och höftledsfel. Hon var en blandning av schäfer/newfouland och så stora hundar brukar tyvärr få höftledsfeloch inte leva lika länge som mindre hundar. Saknar henne!
Visst är kissen bra och uppför sig som en hund mellan varven men hund är alltid hund. Zambo är dock ingen katt som gillar hundar men det går nog att vänja om honom. Bara inse att man är en djurmänniska ut i fingerspetsarna.

Snart promenera mot jobbet- men var är solen? skönt vara ledig några dagar sen.
Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar