torsdag 8 april 2010

Körslaget

Jag har en kör utanför mitt fönster. Kören består av blandade fjäderfän i olika åldrar och storlekar. Denna kör skulle helt klart vinna körslaget. Körens röstresurser går inte av för hackor och visst det låter ganska vackert men kanske inte 5 på morgonen. Sen verkar denna kör öva varje morgon och alltid väldigt tidigt. Är väldigt förvånad över att min zambo inte tagit någon av körmedlemmarna ännu. Varje gång han kommer in genom fönstret förväntar jag mig att någon stackars medlem ska ha tagit sin sista ton men nää... dessa körmedlemmar kanske inte är nog goda eller så har kisse blivit musikalisk. Vårens första fjäderleverans har fortfarande inte kommit och det är jag väldigt tacksam för!

Idag blir det att handla ingredienser till mitt bakande jag tänkte chocka omvärlden med. Kommer inte ens ihåg sist jag bakade. Händer inte alltför ofta om man säger så. Ska hämta en supergod Opera tårta med Apelsin marsipan i morgon, äääälskar opera tårtor! Ska även städa, måla på tavlan som aldrig blir färdig och läsa. Nu har jag dock läst ut min bok så måste hitta mig nån ny att läsa. Gillar inte att börja på böcker utan vill vara mitt i handlingen på en gång.
Ska åka förbi Lulebo idag eller nån dag och lämna in min beställning på målning av köksluckor. Dom ska gå i svagt grått och kommer passa jättebra till tapeterna i köket :) Måste även beställa persienn till v-rummet då en viss katt klättrat i dom om jag inte släppt ut honom nog fort.
Nä nu en kopp java och sen ta tag i dagen.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar