söndag 4 april 2010

Tjo!
Påskafton jobbade jag till 15 och sedan hämtade jag upp mamma och Anso för avfärd mot Gunnarsbyn och mormor. På jobbet hann jag dock backa in i en järnstolpe som var otroligt korkat placerad vid grillplatsen där vi var med brukarna och grillade. Blev en liten buckla samt en "rand" efter stolpen :( Sandra tyckte jag var väldigt cool och positiv då jag gick ut och konstaterade att " det var väl inte så farligt" Hade ju kunnat vara mkt värre, men tja... det syns och lär synas mer då jag tvättat bilen. Så skiter i att tvätta den helt enkelt ;) nääää- det måste jag nog för den är inte ren och inte heller älg.
 Skyller helt på stolpen och inte alls på att jag inte var koncentrerad på min uppgift som chaufför. Det roliga är att Eva- min kollega backat in i exakt samma stolpe förra året. Hon håller fullständigt med mig om att det är en väldigt korkad plats att plantera järnstolpar på!

Vi fick välkomstdrink då vi kom fram till mormor och därefter åt vi påskmiddag, spelade massa yatzy och behöver väl inte säga vem som vann mest....tog en promenad runt byn då mamma hoppades på att träffa nån kar, hihi i Gunnarsbyn! hon har humor hon. Tror både hon och moster varit utan kar för länge nu...*fniss* Dom andra drack drinkar och blev lite fnittriga men jag var inte alls sugen så drack cola jag. Vet inte vad som har hänt...? Men jädrans vad vi skrattade och hade trevligt! Var ganska trött efter bara 3 timmars sömn natten före så jag gick upp och läste runt 23 30.
Påskdagen bjöd på strålande sol och en promenad och lek i snödrivorna. Vi skulle ta kort och skicka till släkten i Halmstad för dom ville se hur mkt snö vi hade. Slutade med att vi klättrade upp i drivan och fjantade oss :) Åt lunch, satt och solade lite och sen åkte vi mot Luleå.

Vet inte hur många gånger vi har kört till Gunnarsbyn under alla år mormor bott där men ändå lyckades vi köra fel två gånger på vägen hem. Först missade vi skylten mot Sundsvall och hamnade i en by- vände och åkte tillbaka. Då tog vi fel skylt och körde mot Haparanda... så vi höll på att hamna i Kalix men kunde vända efter en stund och köra tillbaka mot Luleå. Väldigt bra lokalsinne vi har :)
Nu hemma med en social kisse som fått vara ensam. Lyxat till det och köpt räkor för var så himla sugen på det. Måste bara skala dom också. Gissar att zambo också får smaka lite.
Jobba natt igen i morgon. Nedan lite kort från våran lilla tripp. Hörs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar