fredag 30 april 2010

Peta in en pinne i brasan...

Ibland ( men inte så ofta) önskar jag att jag kunde springa. Det kan se så otroligt härligt och roligt ut då man möter joggare ute eller ser människor ta ut sig riktigt på bandet på gymet. Kan verkligen sakna det och dessutom går det ju så mkt fortare att både bränna kalorier samt ta sig från punkt A till B. Promenerade hem idag från jobbet och det var kallt och snöade så idag hade jag verkligen önskat att jag kunnat spurtat hem fort. Men efter benbrottet har jag inte alls kunnat springa. Det kanske man inte ska skriva om i bloggen om tjuvar och banditer läser den för då vet dom att jag är ett lätt offer och ej kan springa ifrån dom :) Har dock svart bälte i karate, grått bälte i blandade tvärkast och gult bälte i bakåt roterande dubbelslag så kan nog försvara mig! Har även svart bälte i shopping men det tror jag inte jag är så hjälpt av i en nödsituation... eller?

Varit väldigt effektiv idag på jobbet och uppdaterat alla Lathundar och var dessutom tvungen att skriva om alla då dom inte var sparade på datorn sen tidigare. Tog några timmar men nu är det gjort. Viktigt inför sommaren så att vikarierna kan titta i dom. Även lagt schemat för denna låååånga period samt varit ute hos kunder och städat och donat. Tog inte ens rast för var så inne i mitt Lathundsuppdaterande och har en liten tendens till att bli smått "manisk" då jag sätter mig vid datorn...ska bara och ska bara.

Är visst valborg i dag. Äntligen är det vår... ser dock inte ut så då man tittar ut och kan inte säga att det lockar särskilt mkt att gå till någon brasa i detta väder. Blir till att beställa hem kinamat och ta ett glas rött men i övrigt blir det lungt då jag ska upp och tävla i morgon. Roligt!
Om vi får något tokryck kan det hända vi beger oss till någon eld men känner mig inte sådär överdrivet intresserad av majbrasor dock, säkert massa mer trevligt då man har småbarn.
Vaknade 06 idag och var pigg! så lär nog inte behöva höra någon godnattsaga i kväll. Tror aldrig förr jag vaknat kl 6 och frivilligt stigit upp... måste vara åldern... eller våren... eller nåt annat...
Nu ska jag slänga mig i ett varmt bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar