onsdag 10 november 2010

f-kassan

Gårdagens ridning var rolig och behaglig. Den fina vita är bara bäst! Han kändes riktigt fin och avslappnad mellan varven.

Denna dag började med ett telefonsamtal från f-kassan. Blir så förbannat jävla less deras hetsjakt mot sjuka människor! Jag kämpar och jobbar 75% med diverse kroniska sjukdomar och förslitningar och jag orkar faktiskt inte jobba heltid som det är nu. Nu i frågasätter dom mina arbetstider... tydligen vill dom att man ska jobba exakt 6 timmar per dag om man är sjukskriven 25%. Har varit i kontakt med en handläggare förut om just detta och fick då klartecken om att jag kan lägga tiderna utifrån vad som passar mig bara det är 75% på en månad. På mitt arbete har vi sovande jour och jag måste lägga mina tider utifrån verksamheten. Skulle jag bara jobba dagtid 6 timmar så skulle dom ju behöva ta in extra personal eller anställa en till att jobba nätterna som jag skulle jobbat. För mig är mitt arbete och arbetsplats helt perfekt. Det är lungt fysiskt och är inte påfrestande på leder och kroppen i övrigt. Enligt f-kassan så ska dom se till hela arbetsmarknaden om jag kan jobba 25% någon annanstans?! Måste även skicka in schemat så dom ser mina arbetstider och dom ska även kontakta min arbetsledare och höra om man ev kan anpassa arbetsplatsen?... eh??? försökte förklara att den är så anpassad den kan bli för mig. Kan säga att jag inte lät direkt trevlig och uttryckte mitt missnöje mot deras jäkla regler. Det är långledigheterna jag behöver för att återhämta mig men tror inte hon fick in det i sitt huvud. GRRR

Snart mot jobbet och jobba dygn.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Jag säger bara Moderaterna... Detta är deras politik, som socialdemokraterna försökte lyfta fram i valet! Tyvärr med dålig effekt. FK är en mkt underlig instans, varför låta ngt som fungerar vara, då man säkert kan klämma ut en å annan procent till från den som är sjuk. Eller lägga om ditt schema så kanske arbetsplatsen tar in fler anställda...det är vad det blå partierna vill. Hoppas dom ändå inser idiotin för din del och låter bli att bråka. Suck! Håller på dig gumman, hoppas ayurvedan hjälper. Kram Moster

    SvaraRadera