onsdag 17 november 2010

födelsedag

Hade inte tänkt idas blogga nåt idag men sitter och väntar på att katten ska komma in och har inget annat för mig så. 20 minus ute så tror inte min Zambo tänker vara ute nån längre stund och jag tänker INTE  ha nåt fönster öppet i natt. Jag och mamma har varit och rantat lite på dagen och nu i kväll har vi uppvaktat henne på 60-års dagen. Jag och Magnus åkte förbi en blomaffär där vi hittade en sååå snygg, stor blombukett i kruka i jättefina färger så den fick hon och det uppskattades. Mormor hade tagit sig från Gunnarsbyn och stod i trappen då mamma kom hem och hade stått där en halvtimme och väntat. Tur att vi inte åkte och åt någonstans som vi först hade tänkt eller rantat mer för då hade stackars mormor vackert fått stå där lääänge.

Mamma blev väckt i morse av 17! dagisbarn och 3 fröknar som sjöng för full hals i trappen och kom med en blomma. Himla gulligt av dom!
Fredrik och Magnus hade köpt en ny mobiltelefon med knappar hon inte kan missa och en telefon som t.o.m hon kan lära sig ;) sen har hon fått halsband, blommor, lotter, pengar, choklad m.m och resan av mig. Delar av tjocka släkten var där men många bor ju i Halmstad och det är nog lite väl långt att köra.
Nu hoppa i säng och läsa lite och nu vill kisse in. Bra tajmat!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar