tisdag 16 november 2010

jo just det

Har en vän vid namn Pernilla som i vissa avseenden är ivrigare än mig. Fick en kommentar på facebook om att hon var less mitt senaste blogginlägg " Ring Ring" och med det menar hon att jag ska blogga. Ring Ring inlägget är bara en dag gammal (gårdagens inlägg) och denna dag har ju just börjat så jag vet inte vad hon tycker jag ska blogga om? Eftersom jag nyss vaknat och inte har nåt speciellt att skriva om så tänker jag nu berätta om ifall kossor kan bli allergiska mot mjölk? Ja det kan dom! Nu är det ju så att kossor inte dricker mjölk utan det är bara kalvarna som gör det. Kossor producerar mjölk men dom kan få utslag på sina juver av mjölken om det är ett ämne dom inte tål. Vet faktiskt inte vad man gör åt problemet och känner inte direkt för att ringa en bondgård och fråga en bonde. Kalvar tycker om mjölk och barn får starka ben av mjölk och av mjölk kan man få oboy. Mjölk finns som mini, lätt, mellan och standar och är väldigt god att doppa Brago kex i! Mjölk är även ett måste i kaffet men kalvar dricker inte kaffe. Kalvar dricker mjölk och är barn åt kossan och tjuren och jag vet inte om kalvar också är vakna om nätterna och stör familjens dygnsrytm.
Undrar vad en egen kalv kostar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar