måndag 8 november 2010

Måndag

Inte min dag idag och jag undrar vems det är? Vaknade och upptäckte att höger knä svullnat upp rejält under natten. Har haft väldigt ont i höger fot nu också flera dagar och känner mig mer än jävligt less just nu! Ringde reuma och dom hade inga tider att ringa upp? Ändå ringde jag rätt tidigt. Väldigt irriterande! Förstår inte att dom ännu inte uppfunnit en slags kran som man kan få inmonterad i leder och själv kunna tappa ut ledvätska då det blir för mkt och få ha cortison hemma som man kan spruta in i kranen. Hur praktiskt vore inte det?? Kanske kan gå nån svart läkarutbildning och lära mig hur man själv sprutar och tappar leder. Kan väl inte vara såå svårt? Dock kanske det kan vara rätt obehagligt att göra det på sig själv då kanylerna är rätt långa och grova... hm.....kanske överger den tanken trots allt. Vore ett smärre mirakel om jag kan rida i morgon :( och jag som längtat då förra veckans pass inte kan kallas ridning direkt. Malte var docks säkert glad över att få stå och hänga i mitten och kolla på då dom andra hästarna sprang runt.
Solen skiner och det känns väldigt frustrerande att inte kunna gå ut på en riktig långpromenad. Vintern är allt bra vacker dagar som dessa. Bjuder på en vinterbild sen förra året där mamma just nått toppen på The Gunnarsby mount.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar