torsdag 27 januari 2011

Sjukvården...

Är så jävla less och arg på sjukvården så finns inga ord! Hade tid på Hermelinen och fick där träffa en läkare som remitterade vidare mig till röntgen för att utesluta revbensfraktur. Beskrev min yrsel/svimmningskänslor men han hänvisade till "nacken" vilket jag inte alls tror på. Har inga speciella symtom från nacken. Åkte till Sunderbyn och röntgen visade ingen fraktur (skönt) Hade så mkt yrsel där att sköterskan fick leda mig för om hon släppte vinglade jag som om jag var onykter och höll på att svimma. Gick in i väggar och allt bara snurrade.
 Jaha?! hade ju fortfarande samma smärtor och symtom även fast inte röntgen visade nåt...

Promenerade in på reumatologen och pratade med en gullig sköterska som hann få några snabba ord med Bozena(min läkare) som skickade mig till akuten(hon var fullbokad) och hon ville b.l.a att dom skulle göra en datormografi. På akuten jobbade sveriges-kanske världens mest otrevliga ragata. Nej jag skulle inte få nån hjälp där eftersom jag tidigare på dagen sökt på vårdcentralen för samma sak och därför var det inte "deras bord" och deras akutläkare hade minsann fullt upp. Förklarade min yrsel och stod där och svajade och ragatan sa att jag skulle åka tillbaka till vårdcentralen -som jag inte alls skulle...det hade dom ej sagt nåt om och där har dom ingen DT apparat! Gick tillbaka till reumatologen där alla var på kurs men skrev en lapp åt sköterskan där om hur det hade gått. Sammanfattningsvis så har jag alltså inte fått nån som helst hjälp någonstans och det är ju inte så ovanligt då det gäller sjukvården idag. Man blir bara skickad fram och tillbaka mellan olika inrättningar och ingen verkar vilja ta nåt ansvar.
Förbannat less!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar