lördag 15 januari 2011

kromoskåp

Har ni någon plats i erat hem- en låda eller ett skåp där ni kastar in i princip vad som helst? Pernilla brukar mobba mig för mitt sk "kromoskåp". I det skåpet kan man faktiskt nästan hitta vad som helst och om jag söker något så är det där jag letar först. Finns absolut ingen röd tråd i det skåpet utan tomtar, tejprullar, block, pennor, mynt, köksapparater, flingor och prydnader trängs med batterier, julsnören, recept, sånghäften och nötter mm. Detta skåp brukar jag städa då och då men av någon anledning så blir det stökigt nästan på en gång för det går liksom inte att hålla nån vidare ordning i ett kromoskåp. Kan bli väldigt less på mig själv då jag söker något och då är tvungen att riva ut hela skåpet för att hitta det jag ska ha. Det tar tid och det är väldigt tråkigt att leta saker. Mitt kromoskåp får dock leva kvar för bättre ett kromoskåp än en hel kromolägenhet. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar