fredag 14 januari 2011

Fredag

Åkte hemifrån kl 13 igår och man kan säga att jag just kommit hem. Har dock inte varit på jobbet hela tiden utan har hunnit till Sunderbyn och EKG, varit på kurs med jobbet (väldigt intressant och bra) mellanlandade hemma en stund för att sen åka och hämta upp P, P och E för en bowling på Tuna där vi även mötte upp familjen Berggren/Jonsson. Om jag någongång överger hästarna och ridningen är då inte bowling något som jag bör ägna mig åt för en karriär inom det känns rätt avlägsen men kul är det!
Jag och dom två P:na blev hungriga av allt sportande så det blev god middag, stoj och stim på pasta restaurangen där jag åt tortellini med överraskningsmoment. Jag och P svängde sen förbi Statiol där vi fastnade en evighet och studerade alla Tom och Jerry glassarnas innehåll för att hitta den mest ultimata. P föredrar enkel glass som typ bara vanilj och inga konstigheter medans jag vill att glassen helst ska innehålla så mkt som möjligt av allt. Blev dock lite besviken på den valda glassen då det faktiskt var lite för mkt av det goda även för mig. Det gick knappt att få ner skeden för att det var massa hårda chokladgrejs i vägen och alldelens för många överraskningsmoment.
I morgon lördag=städa, storheden, kalas? ett glas vin på Jazzomat och en sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar