onsdag 5 januari 2011

.................

Efter många avstickare från den tänkta planeringen har jag nu i allafall jagat bort alla dammiga tomtar och prydligt packat ner alla julsaker. Har även lagat mat (kors i taket) renbäddat, städat garderober, diskat och utövat diverse tråkiga men ack så nödvändiga sysslor. Hade "turen" att få en tvättid i morgon kl 07 och det kändes lite bättre än att börja tvätta 22 i kväll. I morgon blir det även till att utrota dom där råttorna som bor under sängen utan att betala hyra.

Är visst 13dagsafton idag och tre personer har ringt och ville jag skulle följa med ut... har hört att det visst brukar vara rätt bra ute denna afton men är inte alls inställd på nån utgång och är alldelens för bihåleaktig. Dessutom har jag en tvättstuga och ett ridpass att sköta i morgon ;) tror fasen man börjar bli gammal!

Har utvecklat ett nytt beroende (spel) Det går ut på att man i form av en groda skjuta ner olika bollar i olika färger på tid... du och jag ska ta ett snack Eva! dessutom suuuuuger jag på det (zuma blitz, fejjan) den där grodan gör precis som han vill och skjuter hejvilt omkring sig och missar sina mål-grrrrrrr.
Nu ska jag slå på tvn, äta mandariner (intresseklubben noterar) och sen lägga mig i min renbäddade säng och drömma om resor mot varmare breddgrader eller fundera på det där med bogvikningar och dubbla spår.
Godkväll!

1 kommentar:

  1. Vi får peppa varandra dom dagar det går tungt, så ska det nog gå detta med nya bättre vanor. Livet är fullt med frestelser, så det är bara att leta fram ett par bra skygglappar så man inte ser allt. OCH komma ihåg att inte bli panik sugen för att man hoppat över ett mål, el två =) Har man hoppat över ett mål, ha ngt nyttigt i bakfickan för såna tillfällen, var så säker...dom dyker upp. Lycka till. Kramiz, Eva

    SvaraRadera