söndag 30 januari 2011

Häljonen

Helgen har varit intensiv och rolig tillsammans med tjocka släkten. Min kusin Johnny blev 30 och Åsa (moster) och Joakim (kusin) som också just fyllt 30 kom upp och överaskade från Halmstad.
Fredagen tillbringade jag i Sunderbyn x antal timmar och det har tagits prover, röntgas och undersökts och tack och lov hittades inget allvarligt. Rygg/revbens smärtorna beror på inflammation samt låsningar i ryggen men yrseln/illamåendet vet dom inte säkert vad det beror på. Men eftersom jag haft så ont så har jag antagligen gått och spänt mig och musklerna i ryggen hade dragit ihop sig och var stenhårda så yrseln kunde bero på det. Tack och lov har det nu nästan gått över helt.
Kvällen tillbringades hos mamma med Åsa, Eva, mormor, Fredrik, Sofia, Magnus, Joakim, Ann-sofie, Patrik och två vovvar.

På lördag gick vi på stan och jag skötte mig såå bra ända tills jag råkade gå in på Joy just innan vi skulle åka hem. Gick ut därifrån med mindre i börsen men lite gladare :) Hittade en svart overzise tröja, ljuslila klänning, lila längre tröja med knappar och knyt i ryggen och en kortärmad guldfärgad virkad kofta. På Lindex visade Åsa mig en jättefin kofta på superrea som hon tänkte köpa men den fanns ej i hennes storlek... slutade med att jag köpte den... jag som inte alls har några koftor....hm......:) Tror nästan att Åsa köpte liiiiite mer än mig.

Åkte hem en sväng och sen sammanstrålade vi alla och gick för att fira Jhonny. Av oss fick han ett presentkort på Piteå havsbad på 2400 kr och tanken är att han och lilla frugan ska åka iväg utan barn och lyxa till det med spa, god middag, underhållning och övernattning. Det var väldigt mkt folk där och väldigt stojiga barn och mkt gott fika.
Sen gick systrarna*4, mormor och jag till mamma där vi tjattrade, dansade, drack lite vin och spelade yatzy.
Mkt trevligt! mormor fyller 80 år nästa år och hon dansade som värsta rockolga :) Åkte hemåt kring 23 med Eva som sleepade over hos mig.
Nedan lite bilder från helgen.


födelsedagsbarnet

kusiner-30 år

jag var också med

Yatzy i vanlig ordning

mormor och A-S tar en dans

Åsa uppträder med "snälla snälla" och går verkligen in för det! :)


Skulle ta ett kort på systrarna samt mormor.... det var inte det lättaste...

Blev väl ett hyfsat bra kort tillslut

Jhonnys och Marias trollungar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar