tisdag 27 september 2011

blaj

Har inte mkt alls att förtälja då jag i stort sett legat hela dagen i sängen med en bok framför näsan. Knät är ännu sämre och fick komma på akutröntgen igår som inte visade nåt. Var lite orolig att en skruv ruckat på sig och att det är det som gör att jag har så ont men det var det inte. Vanlig röntgen visar dessvärre bara skelettskador så väntar nu på magnetröntgen men till den är det lång kö. Läkaren ville inte spruta knät och tömma på vätska då han inte visste vad jag hade för skada i knät. Det innebär att det är en mindre insjö i knäleden och får använda kryckorna då jag ska förflytta mig. Blev därför ingen ridning :( förbajjat!
Jag börjar bli gode less på detta nu. Har fått tid hos min läkare på onsdag och då har hon inget annat val än att sätta in remicade igen för jag går inte därifrån förrän det är gjort. Amen!

Min käre bror har varit förbi med en ny dataskärm då min drog sin sista suck igår. Tur att det bara var skärmen och inte datorn. Dock är min dator lite till åren kommen nu och det är nog bara en tidsfråga innan den också tackar för sig. Då ska jag investera i en bärbar har jag tänk så jag slipper ha dator och bord i v-rummet. Tala om att man är van att hänga vid datorn. vet inte hur många gånger jag var på väg att sätta mig framför den innan jag kom på mig.

Lchf kosten går bra. Dock äter jag som sagt frukt men högst två per dag. Försöker hålla mig till livsmedel som innehåller högst 5g kolhydrater per 100g. Saknar dock bröd och har varit rätt irriterad idag så det kanske är sockerabstinens. I morgon har vi utbildning och ska äta ute så jag får försöka hoppa över kolisarna så gott det går. Har t.o.m förberett middagen i morgon. Korv i ugn med äpple, lök och soltorkade körsbärstomater. Över det riven ost och en sås på creme f, senap och lite grädde. Den är inte så dum kosten här :) köpt bär i lösvikt som jag äter med turkisk yoghurt och linfrön till frukost.
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar