fredag 2 september 2011

snubig

Jag måste prata väldigt otydligt för jag hör liksom inte då jag pratar med mig själv. Sa högt och tydligt igår att nää Linda det är ingen bra ide att rida med infektion och småfeber för det kommer knappast bli bättre. Lyssna nu på kroppen! Hörde jag vad jag sa? nää... mår jag bättre idag? nää.... Men var jag glad och nöjd under timmen på den vita marshmallow hästen? japp! Veckans timme/timmar i sadeln är dom jag ser framemot och det ska mkt till innan jag missar en lektion. Det är fantastisk terapi! Tror nog att jag ändå hade blivit sjuk då det går så mkt förkydlningar nu. Ja så är det nog :)

Red alltså Thåtte och vi jobbade på volten hela lektionen med att flytta in bakdelen, göra skänkelvikningar på den öppna delen och minska/öka volten och till sist fatta galopp från skritt vid C, galoppera några steg och sen göra samma sak vid C igen. Fullkomligt ääälskar Thåttes galopp och hade kunnat sitta och galoppera tills det börjar växa mossa på skalpen. Han är så himla lydig och fin! Nu har jag focuserat på att jobba bort "träbenet" dvs att jag överdriver galopphjälpen med den inre skänkeln och liksom "kastar" fram benet då jag ska fatta galopp. Det behöver man def inte göra på Thåtte då han är känslig för hjälperna och det räcker liksom att bara sätta fram höften lite. Är riktigt nöjd med gårdagens fattningar då vi kunde fatta galopp med nästintill osynliga hjälper men vad händer då? jo då är det nåt annat fuffens jag börjar med ex lägga omkull vänster hand och inte ha händerna i jämnhöjd samt attt jag ofta för långa tyglar. Tror aldrig man blir fullärd.

Jobbarhelg i helgen. 48 timmar tills på måndag. Hade önskat att jag varit piggare men det får väl gå med treo och kanske lite godis. Har hört att just godis är mkt bra för snuva och luftrörskatarr. Regnigt och grått ute och planen var att promenera till jobbet men med feber tror jag att jag avstår.
Maria, Anna och Camilla ska springa tjejmilen i helgen. Ja säkert många fler också men inga jag känner. Lycka till tjejer!
thåtte

Marshmallow
Trevlig helg på er!/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar