måndag 19 september 2011

väntan

Det är alltid intressant att sitta i ett väntrum och höra på då gamla damer språkar med varandra. Dom försöker överträffa varandras krämpor och dom har ont här och lite där och även deras män verkar ha ont lite här och lite där. Idag pratades det även om köttsoppa och hur man får till den bästa buljongen och det får man minsann om man gör den på benen och sen gick dom vidare på vad man bjuder barnbarnen på för mat då dom kommer förbi och hälsar på och då var hemmagjord hallonsylt och våfflor ett uppskattat val och sen gick dom igenom barnbarnens yrken och hur vida dom åt stora eller små portioner.
Sen rabblades det upp en hel drös av mediciner och vad dom vad bra för och vilka biverkningar dom hade och givetvis även makarnas mediciner och vad dom användes till och även lilla hunden kom med på ett hörn där. Samtalet avslutades med att ena damen blev inkallad till läkaren och hon hade klätt sig så fin med lila blus och svarta byxor. Tänk att man gjorde det förr- klädde sig fin inför läkarbesöket.


Blev en hemmadag idag och Eva jobbar min em samt natten så jobbar jag igen sen åt henne. Har fortfarande en envis snuba och hosta och nu även ont i lungorna så gick till vårdcentralen för att kolla så det inte var lunginflammation. Det var det inte. Måste alltid kolla upp sånt då jag har dåligt immunförsvar och kan få rätt allvarliga infektioner.
Surrat med Maria och Pernilla i telefonen och Maria har hyrt bord på Arcus så jag tänkte dela det med henne och sälja lite skrot. Tänker höra med min sakletare till mamma om hon har några prylar hon vill sälja. Prylar har hon def men om hon kan tänka sig sälja dom var ju en annan femma. Nu ska jag dyka in i bokens värld igen och vila mig i form till jobbet i morgon. (å lite ridning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar