onsdag 7 september 2011

tröjan

Förra året då min käre Zambo beslöt sig för att campa i skogen under några veckor så ringde jag en sierska för att förhoppningsvis få lite hjälp med att hitta honom. Jag hade varit och letat honom i flera timmar då hon ringde upp mig (hade mailat) och hade sprängande ont i huvudet. Några minuter in i samtalet frågar hon mig " har du ont i huvudet?" lite lustigt va? :)
Men nåt hon också frågade var ifall jag brukar använda en grå, ullig tröja som katten tydligen skulle tycka mkt om och som han förknippade med mig. Funderade länge men kom inte alls på vilken tröja det kunde vara och jag trodde inte att jag hade någon sån. Idag då jag gick in i sovrummet kom jag plötsligt ihåg vad hon sagt om tröjan och katten. Zambos favoritställe att sova på råkar vara på en grå ullig tröja. Inte tänkt på det förrän idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar