onsdag 14 september 2011

tjuvar och banditer

Alltså hur mkt regn kan det finnas där uppe? Katten ligger därute i sin solstol och sover så gott medans regnet smattrar omkring honom. Att vara katt är nog inte så dumt ändå. Vi är bra på att sova jag och Zambo.
Jag råkade sova lite länge men sov mkt dåligt i natt så skyller på det. I natt blir det till att sova på jobbet och där sover jag aldrig riktigt bra då man liksom är "beredd" om nåt skulle hända. I början då vi jobbade natt så var det två killar som försökte bryta sig in med kofot då jag jobbade. Antar att dom var ute efter mediciner. Först kom en kille och slet i balkongdörren och levde fan och skulle in. Jag vaknade såklart och gick upp och sen stod jag bara där och gjorde ingenting för det kopplade liksom inte. Vi hade inte larm på den tiden. Han gav upp efter en stund men sen kom hans kompis tillbaka just då jag lugnat ner mig igen med en kofot och började bända upp dörren. Han var mkt nära att lyckas. Då vaknade jag till och började gå mot balkongdörren och då sprang han iväg. Jag skulle ju givetvis ha ringt polisen för vad hade jag gjort om killen struntade i mig och bestämt sig för att hälsa på i allafall...Sov inget mer den natten kan jag säga. Hertsöbo ligger ju på nedre botten. En vikarie vi hade för någon sommar sen låg och sov men vaknade av att nåt lät därute. Sen såg hon en hand komma in genom vädringsluckan. Hon klev upp och skrämde honom rejält för denna vikarie hade verkligen skinn på näsan :)

Nä nu ska jag laga lite chili, ta en dusch och städa undan lite och sen bege mig mot jobbet. Lederna känns mkt bättre idag men det kändes inte så lockande att promenera i regnet till jobbet så det får bli bilen. Hade tänkt göra bort några tråkiga ärenden innan jobbet men var liksom lite segstartad idag så får göra dom en annan dag. Det bästa med tråkiga ärenden är att man har kvar dom tills man gör dom.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar