fredag 30 september 2011

humorlöst

Det sägs att tandläkare inte har någon humor. Är nästan benägen att hålla med. En bekants bekant (som har sjuk humor) var hos tandläkaren och då utspelades denna dialog.

Tandläkaren frågar om killen är allergisk mot något.
"nää svarade killen" Vad bra sa tandläkaren och skulle börja ge bedövning.
" Vänta ropar killen" jag kom på att jag antagligen visst är allergisk mot bedövningen. Förra gången jag var hos tandläkaren och fick bedövning så svällde min kind upp och jag hade liksom ingen känsel här längre (killen gör en cirkelrörelse över kinden)
Tandläkaren ser stenhård ut några sekunder och börjar sen borra utan bedövning.

Den andra gången samma kille var hos tandläkaren skulle dom ta såna där röntgenbilder då man får en vit vass sak i munnen. Bilderna tas och då tandläkaren kommer in igen så skriker killen " NEJ! jag tror jag blundade på en av bilderna!
Tandläkaren ser lite chockad ut och säger " eh... men det är ju röntgen, det kommer liksom inte synas på bilderna.
" åhh vad bra säger killen och pustar ut"

Tyckte minsann killen var rätt fyndig men tandläkaren hade nog lite otur då han tänkte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar