lördag 24 september 2011

Skattar bäst....

Vi har en vikarie på jobbet som heter Katarina. Hon går för Jasmin som är barnledig. Katarina är jättebra och rolig men hon har kommit på att hon ska ge oss andra hjärtinfarkt för hon skrämmer oss hela tiden.
Mitt i allt då man låser upp dörren på morgonen står hon där innanför och hoppar fram som gubben i lådan och skriker. Härom dagen stod Eva och gjorde lunch och då smög hon fram bakifrån och höll uppriktigt på att ge Eva en hjärtinfarkt.
I onsdags beslöt vi oss för att ge igen. Vi tog 4 ägg från Katarinas kartong och förkokade dom i 25 minuter och lade sen tillbaka dom i kartongen. (hon hatar hårdkokta ägg) Sen rörde vi ner väldigt mkt chilipulver i hennes snabbkaffe och tillsatte väldigt mkt gurkmeja i hennes salami. Jag och Eva åkte hem och Katarina jobbade kväll.

Sen får Eva ett surt sms på kvällen av Katarina där det stod " roligt skämt, jag bjöd (en kund) på snabbkaffe och han blev så galen så jag trodde han skulle hoppa på mig och kastade koppen och kaffet i golvet"
(Till saken hör att denna kund just nu är instabil då han hoppat över sin medicin)
Eva ringer till mig och frågar om jag fått nåt argt sms och vi båda får ju såklart väldigt dåligt samvete för vi hade ju inte räknat med att K skulle bjuda en kund på kaffe och nästan bli påhoppad.

Eva skickar ett ursäkta sms till Katarina men får inget svar. Eva jobbade igår fredag och skulle då möta Katarina på jobbet och var hyfsat nervös för om hon fortfarande var arg och sur. Katarina var lite sur och blängde lite sådär på Eva då hon kom. Då kommer det roliga. Katarina har fullständigt lurat oss tillbaka.... hon har inte alls bjudit nån kund på kaffe och hade hittat på allt det för att ge igen. Tala om att få lång näsa :) Det hade vi absolut inte räknat med och måste säga att det blir 10poäng till henne. Här har vi oroat oss i ett dygn och haft dåligt samvete för att vi försatt henne i en obehaglig situation.
Känns som om jag kommer att kolla min mat osv noga i kväll :) Och jaa vi jobbar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar