torsdag 18 april 2013

Bensinbry

En sak jag funderat på är detta med bensinmätaren. Igår började den lysa gult i Lv7 backen och lös sedan hela vägen hem. Var lat och ides ej tanka eftersom det nästan är 5 liter kvar då den börjar lysa. Nästa dag då jag sätter mig och ska köra iväg så har lampan slocknat? har det helt plötsligt blivit mer bensin i bilen över natten eller springer det runt nån liten Olle och fyller på tankarna på nätterna bara för att vara snäll. Fick höra av min bror att det handlar om lutning osv men tycker den förklaringen var så krånglig så jag köper Olle jag. Gullig tanke att det ilar omkring en liten pojk med en stor behållare på ryggen fylld med bensin. Man skulle ju kunna sätta ut ex en vante på radiomasten om man är i behov av bensin så ser han det. Bra va!

/L

1 kommentar:

  1. Fattar inte heller det där med bensin. Jag kör hela tiden på nåder. Tror Olle sköter det där

    SvaraRadera