torsdag 11 april 2013

Torsdag

Blev en halvdag i Sunderbyn idag med. Fick påfyllning av Remicade (inte en dag för sent) och hälsade sen på farmor och  mor. Mamma var riktigt pigg så det var jätteroligt att se! På måndag ska vi ha vårdplaneringsmöte ang hennes hemgång. Hon måste ju få hjälp med det mesta nu med allt ifrån städning till tvätt, färdtjänst och hemsjukvård. Önskar så av hela mitt hjärta att hon får tillbringa sommaren i sin älskade kolonilott och får vara så pigg det bara går.

Vet fortfarande inte om det blir Öberga till veckan. Känns lite konstigt att inte veta om var jag ska bo nästa vecka. Har ringt till soc sekreteraren idag och lämnat meddelande så förhoppningsvis ringer hon upp i morgon så jag får veta hur allt blir. Har gått från positiv till hel anti och till positiv igen över vistelsen där. Insett att det nog kommer att göra mig väldigt gott. Bara en sån sak som regelbundna matvanor. Dagens meny har bestått av- frukost: fil och flingor. middag: en macka och kvällsmål en påse nappar. Hela kostcirkeln.

Har rört mig mer och gått längre sträckor dessa sista dagar. Har därför rätt ont när kvällen kommer i det opererade benet. Ibland bultar det rejält i vaden och en timme senare bultar det i knät. Tog panodil igår med det hjälpte inte ett dugg och återigen måste jag hylla voltaren 100 mg suppar som ovärderlig smärtlindrare nu när morfinbaserade preparat går bort.

Fick spontanbesök av hästkillen Magnus och av hon som är på hugget och har tagit ut onödiga semesterdagar. I helgen ska hon och  jag till Boden på dressyrtävlingar för att sälja hennes suuuperfina hästaffischer. Kom och köp!

/L

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Förstår din ångest, men tror du måste för att orka. Kostcirkeln du använder måste vara av annan sort än min... har inte haft den där kosthållningen i min, någonsin =) Håller tummarna för Mor din och att sommaren snart är här även om det inte riktigt ser så ut, utanför mitt fönster. Är lite nyfiken på din nya sambo som väntar på dig... Jag har ju bara fått en bild, inte känna å klämma nåt. =D Kramiz

    SvaraRadera