fredag 5 april 2013

Helg

Sitter efter många om och men vid min nya bärbara superdator som min bror Magnus hjälpt mig att beställa. Har under flera veckor varit runt på norrlands alla sjukhus och det har känts som att jag har bott i en kappsäck. Transplantationen är nu gjord och var på återbesök i Umeå i veckan och det verkar läka enligt planerna. Det jag inte är helt nöjd med är att det måste läka i ca 6 månader innan dom kan operera in den nya knäleden. 6 månader känns mer än väldigt länge och jag börjar ha väldigt ont i knät vid belastning. Hade väldigt ont efter operationen och har förstått att det inte var någon liten operation. Dom har kapat en tredjedel av stora vadmuskeln och svängt runt den och byggt upp under knät... man blir helt chockskadad över vad man kan göra idag inom sjukvården. Tyvärr gjorde smärtorna efter operationen att jag var tvungen att få morfin första tiden. Eftersom jag tidigare varit beroende av morfin var det ingen lätt match då dom efter 9 dagar tvärt tog ut det. Fick enorma abstinenssymtom men som tur var gick dom rätt snabbt över. Har dock insett att jag hellre tar smärtan vid den kommande knäplastiken än utsättningssymtomen efter morfinet.

Mamma har varit extremt sjuk dom sista två veckorna. Hon har ovanpå sin lungcancer fått hjärnhinne inflammation och vi var väldigt rädda för att hon inte skulle klara sig. Har aldrig sett någon så sjuk och har aldrig varit så rädd förut i hela mitt liv. Det är så fruktansvärt hemskt att se någon man älskar så mycket vara så dålig. Det var meningen att jag skulle åka till Öberga i veckan men hade ingen ro att åka iväg och ville vara nära mamma. Idag var hon betydligt piggare och infektionen verkar ge med sig (tack!) och det var otroligt skönt att se!

Efter besöket hos mor åkte jag till mormor som fyller 81 år idag. Mostrarna Eva och Anso samt kusin Patrik var också där. Fick med mig lite middag också. I morgon blir det nog rätt många timmar hos mamma då hon är väldigt sällskaps sjuk och är lugnare då hon har någon hos sig.

Kisse har kommit hem från sin långa vistelse hos bror och Sofia. Han verkade hemmastadd på en gång.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Beundrar ditt mod och din styrka i allt det svåra - skickar massor av omtankar och hopp om snar bättring för er alla <3

    Helena

    SvaraRadera