lördag 20 april 2013

I kväll blev det till att åka upp till Sus igen...Har fått en rejäl infektion i benet och dom ville lägga in mig för antibiotika i dropp. Fick dock åka hem med stark antibiotika i tablett form och så ritade kirurgen ett streck runt knät och upp på benet en bit och om det röda hade tagit sig utanför strecken i morgon så var jag tvungen att komma upp och läggas in och få antibiotika intravenöst. Det var verkligen tydliga och pedagogiska instruktioner. Har ringt Umeå tre dagar nu för att påtala att det lutade mot en infektion och läkaren skulle ringa upp men har inte gjort det...förvånande? inte särskilt.
Nu hoppas jag bara att dessa piller börjar verka fort för har absolut ingen lust att lägga mig i någon säng där uppe igen. Kommer bli en intressant natt med tanke på att det spränger som fn i benet.
Får titta på lite boxar och drömma mig bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar