måndag 29 april 2013

Du finaste, du vackraste du är den som skänkt mig livet
jag borde alltså vårda det för ingenting är givet
Du varma, du goda, med en styrka som få
jag beundrar dig för allt ditt mod och älskar dig så

Du har alltid funnits här, stöttat då jag varit svag
genom sorger genom glädje alltid du och jag
Vi har stått varandra nära, en relation så unik
att få ha en sådan mamma har gjort mig insiktsfull och rik

Du har värnat om dom svaga och du har älskat barn och djur
Du har tagit hand om dina nära och ställt upp i ur och skur
Du har gett oss så mycket glädje genom att finnas till
att se dig fara illa är det sista någon vill

Jag önskar så att ett mirakel händer
det enda vi kan göra är att ta en dag i sänder
Vi finns här vid din sida och vi lämnar aldrig dig
tack för all din omsorg och för allt du gjort för mig

3 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin dikt. Ska du låta Mor din läsa den, tror hon gärna hade velat det.
    Varmaste kramen./ Moster

    SvaraRadera
  2. Åh vad fin <3
    Kramar i massor!
    Kusin Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker dikt!
    Kram Maria

    SvaraRadera