fredag 19 april 2013

Drömmer mycket nu och det är ofta inga behagliga drömmar. Det sägs ju att drömmar är det undermedvetna som talar och ibland är det inte helt lätt att tyda sina drömmar. I natt drömde jag i alla fall att jag började blöda näsblod och det fullkomligt forsade fram. Försökte på alla sätt få det att stanna upp men sakta förblödde jag i stället. Den drömmen måste ju bara spegla den vanmakt jag känner då det gäller mamma. Att jag inget kan göra åt hennes sjukdom och att hon blir allt sämre och jag kan inte hindra det. Om någon som kan något om drömmar läser detta så berätta gärna er tolkning av drömmen.

Har varit en bra dag på ett sätt och dåligt på ett annat. Det bra bestod i att mamma fick permission från sjukhuset så vi har varit hos henne hela tjocka släkten och ätit och surrat. Mamma var väldigt trött men hon tyckte nog att det var skönt att få komma hem lite. Däremot kände hon sig lite för dålig för att våga sova hemma ännu och det var nog ett bra beslut. Mina mostrar lagade middag och hon åt med bra aptit. Vi har provat rullstolen och sängen. Fredrik och Sofia kom förbi med trollungarna och då sken mamma som en sol :) barnbarnen är den bästa medicinen. Det är meningen att hon ska få komma hem i morgon med men då får Gunnar och Åsa rå om henne själva. Det blir så mycket folk då vi alla samlas.

Det som inte alls var bra var att min kusin och hans tjej fick åka hem till Halmstad igen med ambulansflyg då bebisen vill komma ut nu. Bebisen hade beslutat sig för att bli en Lulebo. Men man vill självklart vara på hemma plan och föda när än det nu blir och inte behöva bo borta i flera veckor om barnet kommer för tidigt. Det var inte mycket dom hann se av Luleå men det viktigaste är ju att barnet mår bra och att dom kommer välbehållna hem. Kram till er!

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar