lördag 20 april 2013

Blev ingen sömn alls i natt då värken i benet höll mig vaken. På morgonen märkte jag att det var blött på hela benet och genom byxorna och fattade först inte vad det var. Sen insåg jag att en bit av såret sen operationen gått upp p.g.a trycket inifrån (svullnad och infektion) och det bara rann ut var och blod. La om såret men tog inte länge innan jag blött igenom förbandet och insåg att jag var tvungen att ta en tripp till Sunderbyn för att visa upp det. Det var dock en lättnad då trycket minskade i takt med att innehållet som varit inkapslat rann ut. Var osäker på om dom ville sy igen hålet som blivit men det var tydligen inte bra alls när man då stänger inne innehållet som inte ska vara där. Det var visst bra med ett hål i benet. Var lite orolig då benet var så uppsvullet och kallt/dålig cirkulation men fick bara till svar att det är bättre att det är kallt än varmt. Jahapp.

På vägen till sus hade jag hämtat upp Eva och efter akuten blev det shopping, handling och Eva hjälpte mig städa bilen lite och panta flaskor. Shoppade en söt klänning och en bolero till en tjej som fyllt tio och ett par jeans, ett par sportbyxor, två ziptröjor och två håliga tröjor samt sockar till mig. Handlade faktiskt lite mat också. Eva var min personliga bärhjälpare och har anställt henne som personlig shoppare men det vet hon ännu inte om. Inte heller att hon inte får betalt. Kan lugnt säga att jag hade avböjt att åka och shoppa om jag så fick pengar att göra det för. Är helt slut i mössan för att inte tala om kroppens protester.

Nu blir det ryggläge en stund. En låååång stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar